هیأت محترم شطرنج استان همدان ، تعطیلات نوروزی یا تابستانی !؟

پایگاه همدان شطرنج


قابل توجه

مسئولین ناظر بر عملکرد هیأت شطرنج استان همدان

خانه شطرنج همدان

از تاریخ ( 25 / 12 / 91 ) لغایت ( 16 / 1 / 92 )

{ بمدت 22 روز }

به بهانه ی فرا رسیدن سال جدید

به روی شطرنج بازان استان همدان

و نه اعضای هیأت شطرنج استان همدان

بسته شد

بر اساس تصمیم هیأت محترم شطرنج استان همدان

از تاریخ ( 25 / 12 / 91 ) لغایت ( 16 / 1 / 92 )

{ بمدت 22 روز }

خانه شطرنج همدان تعطیل شد

لذا با توجه به آنکه این واقعه ی تاسف برانگیز موجب اعتراض بسیاری از علاقمندان و شطرنجبازان همدانی شده است ، پایگاه همدان شطرنج به عنوان خدمتگزار کوچک جامعه ی بزرگ ورزش شطرنج استان همدان ، به شرح ذیل نسبت به پیگیری این موضوع مهم اقدام می نماید :

همانگونه که می دانید وزارتخانه ها ، سازمان ها ، ادارات و مراکز وابسته و زیر مجموعه ی آنها ، از جمله وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران ، فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و به طبع آن هیأت شطرنج استان همدان طبق بخشنامه های صادره از دولت خدمتگزار باید تا آخرین روز کاری رسمی کشور ( 28 / 12 / 91 ) باز بوده و به فعالیت های جاری خود همچنان ادامه دهند و در سال آینده ( 1392 ) نیز پس از تعطیلات نوروزی در نظر گرفته شده برای آنان ( اکثراً از تاریخ 5 / 1 / 92 ) مجدداً شروع به فعالیت نمایند .

حال جای کمی تعجب ( ببخشید خیلی تعجب ! ) است که چرا هیأت محترم شطرنج استان همدان به بهانه فرا رسیدن عید نوروز ، چندین روز زودتر اقدام به بستن خانه شطرنج همدان می نماید ( 24 / 12 / 91 ) !؟ و جالب آنکه به بهانه پایان تعطیلات عید نوروز ، چندین روز هم دیرتر اقدام به باز کردن خانه شطرنج همدان می نماید ( 17 / 1 / 92 ) !؟

( به نظر شما ، این عمل هیأت محترم شطرنج استان همدان ، خلاف قانون نیست ؟ )

چند سوال از هیأت محترم شطرنج استان همدان

سوال اول : هیأت محترم شطرنج استان همدان ، آیا فدراسیون شطرنج کشور و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ، در جریان این تعطیلی تقریباً تابستانی و نه نوروزی ! قرار گرفته است ؟

سوال دوم : هیأت محترم شطرنج استان همدان ، آیا این تصمیم مهم که قطعاً نیازمند طرح ، رای گیری و تصویب ، حداقل در جلسه هیأت رئیسه هیأت شطرنج استان همدان و اعلام رسمی از طریق آن مجموعه ی محترم به عموم شطرنجبازان همدان می باشد ، باید همچون دیگر تصمیمات مهم از طرف یک یا دو مسئول غیر مرتبط و کم تجربه ! آنهم بدون مشورت و اخذ نظر دیگر اعضای هیأت محترم شطرنج استان همدان و بدون روال اداری معمول ، گرفته شود ؟ و توسط مسئول محترم خانه شطرنج همدان ، آنهم در روز آخر و بصورت شفاعی به تعداد محدود شطرنج بازان حاضر در محل خانه شطرنج همدان گفته شود ؟

سوال سوم : هیأت محترم شطرنج استان همدان ، آیا آن مجموعه ی ارجمند دارای یک سایت اطلاع رسانی به نام "مادشطرنج" نیست ! پس چرا نباید در حد یک اطلاعیه ، در اینباره به شطرنج بازان همدانی اطلاع رسانی نماید که در روز شنبه شاهد حضور چندین و چند شطرنجباز علاقمند همدانی پشت درهای بسته خانه شطرنج همدان نباشیم ؟

سوال چهارم : هیأت محترم شطرنج استان همدان ، آیا در خانه شطرنج همدان یک دستگاه رایانه و پرینتر سالم ! و یا یک عدد قلم و یک برگ کاغذ سفید ! وجود ندارد ! که حداقل در تابلوهای اعلانات خانه شطرنج همدان که تعدادشان هم کم نیست ؛ در اینباره ( تعطیلی بلند مدت خانه شطرنج همدان ) اطلاع رسانی شود ؟

سوال پنجم : هیأت محترم شطرنج استان همدان ، اگر قرار است که خانه شطرنج همدان در پایان روز کاری پنج شنبه ( 24 / 12 / 91 ) تعطیل شود که همین گونه نیز شد ؛ پس چرا خبر اول سایت متعلق به آن مجموعه ی ارجمند ( مادشطرنج ) اطلاعیه برگزاری ششمین دوره مسابقات شطرنج جام فیشر در روز جمعه ( 25 / 12 / 91 ) است ؟

خبر تکمیلی

در اولین ساعات روز پنجشنبه ( 92/1/1 ) اطلاعیه فوق جایش را به پیام تبریک سال نو داد

اما نکته ی سوال برانگیز و مشکوک آخر این است که اگر قرار است خانه شطرنج همدان تعطیل باشد ، پس چرا برای همگان بسته نیست و مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، پشت درهای بسته ی خانه شطرنج ، فعالتر از همیشه اند ؟!

(البته انشاالله فقط مشغول بازی شطرنج با یکدیگرند)

و نه جلسات محرمانه ای که منجر به اخذ تصمیمات مغرضانه و اشتباهی می شود که خودشان ( مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ) پس از گذشت چندماه بواسطه ی اجرای آن ، مجبور به عذرخواهی ، کسب حلالیت و حتی استعفاء در جمع شطرنج بازان استان همدان می شوند !؟


یادآوری اول : سال گذشته نیز هیأت محترم شطرنج استان همدان ، از تاریخ 27 / 12 / 90 لغایت 15 / 1 / 91 ( بمدت 18 روز ) در خانه شطرنج همدان را بست !

( البته باز هم فقط بر روی شطرنج بازان و مسئولین مستقل هیأت شطرنج استان همدان )

یادآوری دوم : سال گذشته نیز با آنکه خانه شطرنج همدان طبق اعلام هیأت محترم شطرنج استان همدان بسته بود ، اما یک سری جلسات فشرده و البته محرمانه در آن بر علیه تنها رسانه ی مستقل خبری تخصصی ورزش شطرنج استان همدان ( پایگاه همدان شطرنج ) برگزار شد و علاوه بر آنکه از نماینده ی حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ، مسئول و اعضای کمیته ی انظباطی وقت هیأت شطرنج استان همدان ، هر دو دبیر آقایان و بانوان وقت هیأت شطرنج استان همدان ، مدیر یا وکیل قانونی رسانه ی مربوطه نیز جهت حضور در آن جلسات دعوت نشده بود ؛ حتی از ورود نائب رئیس اسبق هیأت شطرنج استان همدان به خانه شطرنج همدان ( محل برگزاری این سلسله جلسات مخفی ) به بهانه ی تعطیل بودن خانه شطرنج همدان نیز ممانعت به عمل آمد !!

یادآوری سوم : رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان ، در تاریخ 26 / 5 / 91 در ابتدای برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آغاز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامی و همچنین مجدداً در همان روز و در هنگام برگزاری مسابقات شطرنج سریع هفتگی استان همدان ، در جمع کثیری از شطرنج بازان و خانواده های آنان ، شخصاً به نیابت از طرف هیأت شطرنج استان همدان از مدیر رسانه ی مذکور به علت آنچه که خود بدی کردن در حق او نامید ؛ عذرخواهی و کسب حلالیت نمود !!!

تذکر اول : رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان ، در همان روز ( 26 / 5 / 91 ) از سمت خود نیز استعفاء کردند .

تذکر دوم : البته رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان با گذشت فقط چند روز از ماجرای استعفایشان ، پشیمان گشته و پس از چند روز غیبت ، به سر کار خود بازگشتند و خوشبختانه تا به امروز نیز این عدم استعفایشان ادامه دارد .

تذکر سوم : دلیل استفاده از واژه ی "تصمیمات مغرضانه و اشتباه" عیناً استناد به گفته های شخص رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان در جلساتی که پس از بازگشت ! با ایشان داشتیم ، بود ؛ که ایشان اعلام کردند که عمداً در مورد شما اینگونه و با این شدت ، عمل کردیم و الان پس از گفتگو با شما فهمیدیم که اشتباه کردیم .

پایگاه  همدان شطرنج

با آنکه بازگو کردن این حقایق توسط شخص رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان قابل تحسین است ؛ اما جای بسی شگفتی است که چرا همچنان ایشان و محدود اعضای وابسته چنین مصرانه به روش مغرضانه و اشتباه خود در تقابل نابرابر با پایگاه همدان شطرنج ، ادامه می دهند !؟

{ خطا اگر ندانسته انجام شود ، اشتباه است و اگر دانسته ، تبهکاری است }

بگذریم

همچون همیشه و به مانند دیگر سوالات جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان محرز است که هیأت محترم شطرنج استان همدان به دلیل نداشتن پاسخ قانع کننده ، از دادن جواب خودداری خواهد نمود ؛ لذا از فدراسیون محترم شطرنج جمهوری اسلامی ایران و اداره کل محترم ورزش و جوانان استان همدان درخواست می نمائیم که در اینباره توضیح دهند که یا جامعه ی بزرگ ورزش شطرنج استان همدان دلیل این عملکرد انشاالله قانونی هیأت محترم شطرنج استان همدان را درک نمایند و یا حداقل با اقدام بایسته و شایسته ای در راستای دیانت و دفاع از حقوق اولیه شطرنج بازان استان همدان ، جلوی اینگونه تصمیمات شخصی و قطعاً غیرقانونی و یقیناً ضدشطرنجی برخی از محدود مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان را زین پس بگیرند .

پایگاه  همدان شطرنج

هیأت محترم شطرنج استان همدان و مسئولین محترم سایت مادشطرنج ، فرصت پاسخگویی احتمالی شما عزیزان در نزد رسانه ی خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین " پایگاه  همدان شطرنج " همواره محفوظ است.

{ استثنائاً استفاده از مطالب فوق با ذکر یا بی ذکر منبع ، مطلقاً ممنوع است }

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir

www.hamadanchess.loxblog.com




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر